Úvodní strana / VZDĚLÁVÁNÍ / Výcviky, kurzy, semináře / KONFERENČNÍ WORKSHOPY 2024 / WS-HOST01: Alexandra Beránková: Transgenerační sdílení z pohledu psychoterapeuta Transformační systemické terapie Virginie Satirové

SLUžBY

WS-HOST01: Alexandra Beránková: Transgenerační sdílení z pohledu psychoterapeuta Transformační systemické terapie Virginie Satirové

Zásadní význam a smysl transgeneračního sdílení a možnosti jeho podpory ze strany terapeuta, zážitkové aktivity včetně sondy do transgeneračního sdílení frekventantů.

Tématické zaměření programu

I. Transgenerační sdílení z pohledu psychoterapeuta TSTS jeho zásadní význam, smysl, moje podpora

II. Dále ochutnávka TSTS, jednak teoretický úvod, dále pak zážitkové aktivity, včetně sondy do transgeneračního sdílení frekventantů

Začnu podporou transgeneračního sdílení, neboť v naší škole TSTS v rámci systematické psychoterapie se bez něj neobejdeme. Totiž jeden ze základních terapeutických nástrojů je Rodinná mapa, zejména původní rodiny, ale někdy i původních rodin rodičů, a tam už se většina lidí bez dotazů na data a místa ve faktické přítomnosti neobejde bez dotazů u rodičů či prarodičů. Dále při zkoumání jednotlivých kroků konstrukce RM, kterou tvoříme to, jak vypadala do našich 18 let ve 3 krocích tedy faktické přítomnosti, dále vnímané minulosti tam se zajímáme také o vztahy, způsoby komunikace, charakteristiky jednotlivých osob, pomocí přídavných jmen pozitiva, tak i negativa a nakonec chceme slyšet jak a rodinné vzorce /hodnoty a přesvědčení, rodinná pravidla, tajemství, mýty a tabu/ přidáváme metafory a fotografie a čteme jednotlivé kroky té mapy skrze otázky co vidíš, co si o tom myslíš a jaké to v Tobě vzbuzuje emoce /to jsou první 3 přísady interakce/. Pokud klient nedokáže nic nového vidět měl by vidět terapeut např. věk rodičů /moc mladí, moc staří/, ale také data narození i v souvislosti s historickými událostmi. To znamená, že když to zjistíme můžeme se sami lépe poznat, některým věcem lépe porozumět. Dále problematika nesdílení důležitých faktů, může vést k velkým nedorozuměním mezi generacemi, zamlčování vede k prožitku, že nejsem hoden, nejsem dost kompetentní. Mám příklady. Epigenetika rovněž důležitý fenomén, který díky nesdílení může navodit transgeneračně dopad, kterým dotyčný nerozumí a mohou mu tyto informace pomoci se od symptomů osvobodit.

Na závěr podle času a naladění ve skupině může být meditace, stavění rod. pyramidy, je to zážitek jednoduchého a zároveň podpůrného sochání a můžeme mít i sdílení ve trojicích svých a rodinných zdrojů, hodnot, kdy si mohou uvědomit, kolik toho o své rodině, a tím pádem o sobě, vědí či nevědí. 

Lektor programu

MUDr. Alexandra Beránková

Vystudovala obor Všeobecné lékařství na 1. Lékařské fakultě UK v Praze, v letech 1981 a 1984 složila v Praze 1.a 2. atestaci z oboru psychiatrie, v roce 1994 absolvovala Pražskou psychoterapeutickou fakultu, dále pokračovala a dosud pokračuje v psychoterapeutickém vzdělávání, v roce 1998 ji byla udělena po splnění příslušných kritérií funkční specializace v systematické psychoterapii. V roce 2001 absolvovala dvouletý supervizní výcvik v TSTS. V roce 2012 získala také certifikát o absolvování  výcviku v EMDR. Poslední dva jmenované výcviky byly pod vedením zahraničních lektorů. Psychoterapii systematické, podpůrné i emergentní  ve zdravotnictví, v rámci psychiatrie při léčbě duševních poruch se tedy věnuje řadu let.  Pracuje jak individuálně, tak skupinově i s celými rodinami. V posledních letech se hodně zabývá léčbou traumat. Od roku 2002 až dosud se věnuje vzdělávání v Transformačmí systemické terapii dle Satirové v pro zdravotnictví  akreditovaném vzdělávacím programu. Nejprve v roli lektora, později ředitele výcviku, také jako lektora pro individuální sebezkušenost a supervizora, nyní je v roli garanta.

Rozsah programu

Workshop trvá 90 + 90 minut + 15minutová přestávka

Počet účastníků

20-30 účastníků

Cena a způsob její úhrady

Účast na 3 zvolených workshopech je zahrnuta v základní ceně konference.

Je vypsán nový termín kurzu:

Momentálně neplánujeme žádný termín.